Maar liefst 97% van de klanten leest online beoordelingen voordat ze een aankoop doen. Bijna de helft van de respondenten vertrouwt alleen hotels met 4 sterren of beter. Let daarom op de kwaliteit van corporate reviews. Uw probleem is dat het tijd kost om een vijfsterrenrecensie te winnen.
In Nederland doen we allang geen aankopen meer, voordat we online uitvoerig alle beoordelingen, klachten en reviews over een webwinkel hebben bestudeerd. Zo zijn we nu eenmaal ingesteld.
Gemakkelijke toegang tot internet heeft de manier waarop mensen tegenwoordig bijna alles kopen fundamenteel veranderd. Van mobiele telefoons tot tandheelkundige diensten, het is zeldzaam om blindelings een aankoopbeslissing te nemen zonder zorgvuldig online beoordelingen te lezen.
In 2016 las 90% van de shoppers minstens één online review voordat ze besloten een bedrijf te bezoeken. Vermeld demo Wat nog belangrijker is, is dat 94% van de online shoppers aangeeft dat negatieve beoordelingen hen hebben overtuigd om geen bedrijven te bezoeken.
Dit betekent dat ongeacht in welke branche u zich bevindt, een positieve online aanwezigheid u verschillende belangrijke voordelen zal opleveren, en daarom is het een belangrijk onderdeel van branding geworden.
Als u begrijpt waarom u online beoordelingen nodig heeft, kunt u de klantervaring optimaliseren en zo een positieve online voetafdruk opbouwen. Laten we de zeven redenen bekijken waarom de gepubliceerde merkervaring van uw consument zo belangrijk is.
Je zou kunnen denken dat veel mensen die online reviews schrijven op de een of andere manier betaald of gecompenseerd worden. De waarheid is dat velen van hen dit doen om onbaatzuchtige redenen.
Hier zijn enkele belangrijke factoren:
1. Delen is zorgzaam Hoe vaak heb je, vanwege goede, eerlijke recensies, vermeden om ruwe producten te kopen? Veel mensen die deze schrijven zijn bedoeld om anderen te helpen de juiste beslissingen te nemen. Waarom niet hetzelfde voor hen doen?
2. Betere producten Goede recensies helpen bedrijven hun producten te verbeteren. Het is eigenlijk gratis gebruikersfeedback! Als u daarom duidelijk aangeeft waarom u het product niet leuk vindt en waarom, kan het bedrijf precies begrijpen wat er moet veranderen.